četvrtak, 19. srpnja 2012.

10 ključnih elemenata kampanje.


Uvijek su interesantne neke riječi,ali ova riječ KAMPANJA je posebna. Nikako nije statična već je čak razvojna. Ovdje je definicija kampanje koja se nalazi na Wikipediji: Kampanja – dolazi od francuske riječi campagne što znači vojni pohod, bitku. Kampanja je niz planiranih aktivnosti koji služe ostvarivanju određenog vojnog, političkog ili  marketinškog cilja.    http://hr.wikipedia.org/wiki/Kampanja
Svaka kampanja ima nešto posebno. Malo kreativnosti,malo aktivnosti,malo truda i rada i imamo nešto. Nešto može biti i svašta. Svakako nas izdvaja iz obične gomile koja tako nešto nije ni pokušala. Ovdje smo naveli ključne samo elemente na koje treba obratiti pažnju. Opet po ovome lako možete pripremati svoju kampanju kad i kako odlučite.

Ključni elementi kampanje:
1. provođenje ankete (odnosno ispitivanje sklonosti javnosti prema kampanji). Ankete su uvijek bitne. Imate situacije, gdje neke organizacije, same izmišljaju svoje podatke . Naravno kako je to pogrešno. Bolje je imati 10-ak nasumice skupljenih informacija sa ulice nego sve glavne karakteristike od strane glavnog menadžera. Zašto? Zato što su menadžeri uglavnom subjektivni prema onome što rade i svojoj organizaciji. Možda imaju nešto što se naziva sljepilo,ali svakako nisu adekvatni za iskazivanje slike koja njegovu organizaciju predstavlja.  Čak je bolje upitati pomoćno osoblje organizacije nego same voditelje.
2. ciljanje (javno mnijenje). Ovdje je već određenje prema čemu se krećete. Izračunate koliki su vam resursi,koliko imate potencijala,koji su problemi i naravno koga lako možete uvjeriti. Odredite cilj i pokrećete se prema njemu.
3. ključna pitanja (istraživanja prošlih kampanja ili protivničke kampanje). Ovdje je već riječ o rudarenju. Rudarenje ili kopanje informacija. Što više informacija to bolje. Nikako ne treba nešto izbacivati,možda vam kasnije može dobro doći. Nikada se ne zna.
4. mediji (plaćeni,slobodni). Određenje medija je nastavak planiranja. Određenje kome i koliko puta ćete se javiti i tražiti suradnju. Pretpostavka jeste kako nećete koristiti medije u KINI,jer tamo opet ništa ne prodajete.
5. financijska sredstva (prikupljanje). Pronaći sredstva je ponekad jako teško. Nekada se organizacije okreću prema bogatima,a oni opet nemaju posebnog interesa prema pomaganju. Kako onda pronaći sredstva? Odredite kome ,uglavnom, pomažete. Izmjerite tko može imati interesa u svemu tome i tada imate svoje pokrovitelje.
6. time line (planiranje i prethodnica). Neki čak koriste Gantogram. To je jedna tabela na kojoj pišete što i kako ćete napraviti u narednom vremenu. Nešto kao vizualno planiranje.
7. pristup medijima (plaćeni i slobodni). Ovdje se već određujete kako mislite funkcionirati. Normalno,ako imate novaca samo raspalite i plaćajte. Ukoliko nemate novaca tada trebate biti kreativni. Imate mali milijun stranica na kojima se iskazuje kreativnost,pa čak i neobičnost. Sve ima svoju vrijednost,pa samim time i vaše zalaganje.
8. kontakt s klijentima (osobni, posredni, telefonom, poštom). Opet samoodređenje. Što i kako želite napraviti? Ukoliko želite osobniji kontakt. Možda niste za to. Možda je za vas slanje e-maila sasvim dovoljno. Svakako trebate imati kategoriji po čemu  ćete biti prepoznatljivi. Ukoliko vas klijenti vole,naravno kako će jedva čekati baš vaš e-mail. Možda ipak i griješite? To je opet prepušteno samo vama.
9. područje djelovanja (teritorij). Ovo je djelovanje interesantno. Nikako ne idite sa porukama i kampanjama u mjesta koja ne poznajete. Jedino ako je reklama na državnom nivou,onda vam je sve  dozvoljeno. Zamislite samo situaciju gdje u konzervativnom mjestu prodajete ljubičaste bermude. Naravno kako možete dobiti još po glavi ili nešto slično.
10. administracija (koja vodi kampanju). Ljudi koji to rade i koji uvezuju. To su ljudi koji znaju gdje je što i kako što izgleda. Imaju sve informacije ili samo one glavne. To su svakako osobe koje rade,a ne vide se. 


Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nas komentirajte ili nam javite.

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

Objavi komentar

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.