petak, 8. lipnja 2012.

Kvalifikacija budućeg PR profesionalca.

 
Biti profesionalac u odnosima s javnošću i nije lak posao. Danas kada je količina "profesionalaca" preplavila tržište prepoznati pravog jeste prava lutrija. Svi obećavaju ovo i ono,ali se rijetko nađe situacija kako to opravdava sredstva koja su uložena. Poboljšanje jednog djela,a na štetu druge djelatnosti odnosa s javnošću i nije neka posebna mudrost. Odnosi s javnošću trebaju biti sveobuhvatni i temeljni kapital određene organizacije. Sveobuhvatni jesu u mjerama koje su potrebne određenoj organizaciji. Bilo to u odnosima s medijima, zajednicom, korporacijama, eksternom ili internom javnošću,ali u svakom slučaju trebaju biti i u svim segmentima prisutni u određenoj organizaciji. Svi alati odnosa s javnošću moraju biti ravnomjerno zastupljeni. Pojedine organizacije trebaju samo jedan element ili ljude samo za određeno područje odnosa s javnošću. To sve ipak zavisi od same organizacije. Najgora situacija jeste ne prepoznavanje potrebnih alata za djelovanje u PR-u. Takvim zanemarivanjem se dobije na jednom djelu,ali se gubi u svim ostalim djelovanjima. Temeljni kapital organizacije,koja ima kvalitetne odnose s javnošću,jeste imati službu koja je korektiv i podrška svim djelovanjima. Korektiv jeste kada treba nešto dovesti do boljeg djelovanja i funkcioniranja unutar određene organizacije. Druga je situacija kada su odnosi s javnošću podrška djelovanju prema eksternim situacijama pojedine organizacije. Svakako je potreban balans u djelovanju i iskorištavanju svih alata za potrebe organizacije. Odnosi s javnošću ili PR imaju sve složenije uvijete rada. Uvjeti rada koji nikada ne prestaju i nikada neće završiti svoj proces usavršavanja. Trendovi su ti koji određuju smjer kretanja i rada ove djelatnosti. Samim time se izvlači zaključak,kako nikada ne prestajemo raditi na sebi. Ukoliko smo stali ili smo samo sebi dovoljni,tada i nestajemo. Barem bi trebali prestati biti važni organizaciji koju predstavljamo. Neke od novih trendova u radu u odnosima s javnošću smo naveli ovdje. Danas PR ima neke nove vještine:
 · Tehnološki know-how: jeste vječita težnja čovjeka u pravljenju novih sadržaja i novih alata za dobrobit čovjeka. Svi elementi koje je čovjek usavršio ima svoju potražnju,a samim time i ima svoju publiku. Publiku koja potražuje nove sadržaje i novi interes. Svakako je naša dužnost biti u svim pripadajućim elementima tog i takvog društva.
 · Znatiželja o razgovorima i nezasitni apetit za riječi. Ova je osobina od izuzetne važnosti. Nikako se ovaj element ne može izolirati od prvih dana do samog kraja ove djelatnosti. Socijalna psihologija će svakako biti novo područje koje ćemo morati usavršiti do krajnjih detalja.
 · Trajna empatije prema drugim ljudima. To je nešto što se uči,a od velike je važnosti za prihvaćanjem i sebe i svoje okoline. Uvijek moramo biti svjesni kako nema malog čovjeka,bez obzira jesu li to dionici organizacije, klijenti ili netko izvan eksterne javnosti koja nas okružuje. Svakako su svi naša moguća podrška i naši novi kanali komunikacije.
 · Sortirati mnogo informacija jeste uvijek teško. Nikada niste sigurni koja je informacije bitna,a koja to baš i nije. Pravilnim sortiranjem informacija imamo detaljniju sliku o mogućem našem djelovanju. Najčešća pogreška jeste pretpostavka. Pretpostavka jeste glavni razlog pogrešaka u odnosima s javnošću. Uvijek moramo pretpostaviti kako smo neki element zapostavili ili slučajno ispustili. Uvijek uzeti u obzir 10-20 % pogreške u našem djelovanju,a samim time se i pripremiti za kriznu situaciju.
 · Strateška mašta je jedan od novih vidova rada. Nikako ne želimo biti prosječni. Želimo biti prepoznati. Želimo biti drugačiji i bolji. Samim time,želimo biti maštoviti i bolji od okoline. Moramo kombinirati staro i nešto novo. Nešto po čemu nas znaju i nešto zbog čega imamo svoju prepoznatljivost.

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

Objavi komentar

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.