ponedjeljak, 11. srpnja 2011.

Glasnogovornik i krizno komuniciranje.

Glasnogovornik u obrazovnim institucijama može da bude važna osoba u dobivanju povoljna slike pojedinih organizacija u javnosti. Poboljšanjem imidža organizacije popravlja se i ukupna društvena,financijska i radna atmosfera za rad u organizaciji. Poboljšavanjem uvjeta rada i napredovanja stvara se mogućnost privlačenja investitora,većeg broja učenika ili studenata,dokazivanje kvalitetnog nastavnog plana i brzo rješenje  kriznih situacija u organizaciji. Posebno ćemo obraditi krizne odnose s javnošću,pa se zato nećemo ovdje mnogo zadržavati,ali je bitno da pouzdana i kvalitetna osoba,koja zna svoj posao glasnogovornika,preuzme cijeli krizni komunikacijski  stožer i da ima kvalitetne informacije i na vrijeme. Ukoliko do kriza dođe glasnogovornik treba postupiti prema M.Langfordovu radu Crisis Public Relations Managment(2006,403-404) modelu 5C da bi bio uspješan.
Tko god obavljao tu dužnost treba slijediti model 5C, a to je:
  • CONCERU (briga) – organizacijski glasnogovornik mora pokazati istinsku zabrinutost za problem, brigu za događaj i ljude na koje se odnosi kriza i u budućnosti
  • CLARITY (jasnoća) – organizacija treba govoriti jasno i otvoreno. Počinjući od ranih sati krize, organizacija mora imati vrlo jasne poruke. Što glasnogovornik kaže na početku biti će ponavljano za vrijeme trajanja krize;
  • CONTROL (kontrola) – kada govore medijima, glasnogovornici moraju preuzeti kontrolu poruka, situacije, okoline i mjesta održavanja;
  • CONFEDENCE (pouzdanost) – glasnogovornik mora prenijeti ključne poruke s pouzdanošću, a ne skeptičnošću ili arogancijom  ;
  • COMPETENCE (kompetencija) – glasnogovornici također moraju pokazati kompetenciju i kazati što se čini na rješavanju problema;

Glasnogovornik bi  uvijek trebao imati pravu informaciju da ukoliko se dogodi  novinarski upit bude spreman,a izbjegne izjavu :no coment-nemam komentara. Takva izjava može samo da omogući novinaru široku paletu komentara,koji se više ne mogu zaustaviti.

Problemi u radu glasnogovornika
Neki od problema koji se mogu dogoditi u obrazovnim organizacijama .Ovakvih problema u korporacijskim poduzećima ima mnogo više. Ovdje sam nabrojao samo neke koji se mogu dogoditi u obrazovnim institucijama. Preuzeto iz knjige  prof.dr Zoran Tomić,Odnosi s javnošću-teorija i praksa,Synopsis,(2008).
-Nejasan položaj glasnogovornika u strukturi organizacije,
-Neposjedovanje adekvatne opreme za rad,
-Što su službeni stavovi organizacije?,
-Poteškoće u iznošenju službenih stavova,
-Mediji pišu netočno o vašoj organizaciji,
-Nepoznat podatak je li neka informacija o šefu točna, a o njoj pišu mediji,
-Problem gostovanja u elektroničkim medijima
-Izbjeći „bliske“ odnose s novinarima
-Problem izjava člana uprave,-Intervju,-Autorizacija,-Dani vikenda,
-Problem istine,-Konkurencija,-Krizne situacije,
-Fenomen demantija,- Tzv. Bočni udari,
-Službena putovanja,-Press-konferencije,-Problem osobnih financija,
-Obiteljski problemi,-Zdravstveni problemi,- Problem izbalansiranosti
-Nepostojanje punog povjerenja u PR,
-Problem osobnih sukoba u organizaciji,-Izbjeći unutarnji rat preko medija.

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite svoj komentar ovdje.

osjob.blogger.com

Blog o odnosima s javnošću. Teorija i praksa na jednom mjestu.

OsJob Communication

OsJob je blog koji se interesira o odnosima s javnošću i komunikaciji. Bavi se svim aspektima djelovanja i alata PR-a i olakšavanja komunikacije.